måndag 18 juni 2018

Nystart in i mediabruset

För några dagar sedan satt jag och pratade med min snart 13-åriga dotter om influencers och hur de faktiskt är helt vanliga människor som nått sin storhet tack vare att de är riktigt duktiga på att skriva och profilera sig själva och att de på så sätt får och tar plats i mediabruset. Att bloggare/influencers är vanliga människor som hon och jag. Att det börjat med en liten idé att skriva om ett ämne som varit aktuellt, något de kanske brunnit lite extra för eller suttit på kunskap om och därför velat dela med sig av. Jag berättade att jag också bloggat och haft stadiga läsare och följare både i Sverige, samt i och utanför Europa genom åren som jag varit som mest aktiv. 

Där och då under det samtalet föddes iden till en ordentlig nystart här på bloggen. Tro mig, en nystart behövdes! 
Jag stängde ner allt och gick in i en bloggkoma för ett par år sedan och droppen var när jag fick problem med mitt Picasa webbalbum och alla de bilder som fanns på bloggen försvann. Där och då tappade jag all lust och valde att istället prioritera andra saker i livet. Som min familj, mitt jobb och min hälsa.

Jag vet ju att jag har SÅ mycket mer att skriva om. Saker som jag brinner för och precis som samhället utvecklats, så utvecklas jag. 
Livet tar helt enkelt nya vägar och min nya väg leder tillbaka in i bloggandet, som börjar här!


Välkommen in hos mig!

/ Veronica


2 kommentarer:

  1. Hurra! Låter riktigt fint att du är på väg tillbaka. Jag har löst lite då och då i dina gamla inlägg och det har varit så trist när du haft blogg-koma. Har saknat alla dina tankar ock kloka idéer. Du har inspirerat mig mycket.

    Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!

    Tack för din värmande kommentar. Den gjorde min dag!

    / Veronica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! ❤️ Veronica